-
پخش مویرگی چیست و چه تاثیری بر فروش دارد؟
شنبه 24 تیر 1396 18:34
پخش مویرگی چیست؟ پخش مویرگی به این معناست که شرکت بخش بندی بازار را نادیده میگیرد و محصولات خود را به همهی بازارهای موجود توزیع میکند. ایدهی اصلی در پخش مویرگی این است که محصول شما، همه جا در دسترس باشد و بدین ترتیب بیشترین خریداران ممکن را داشته باشد. در اکثر اوقات، پخش مویرگی در مواقعی که مشتریان گزینههای...
-
کالاهای تند مصرف یا FMCG چگونه موفق میشوند؟
سهشنبه 20 تیر 1396 11:12
احتمالاً شما هم عبارت FMCG را زیاد شنیدهاید. FMCG مخفف عبارت Fast Moving Consumer Goods است که در قارسی معمولاً به «کالاهای تند مصرف» ترجمه میشود. در سادهترین تعریف، کالاهای تند مصرف را کالاهایی میدانند که با سرعت بیشتری فروخته میشوند و قیمت فروش آنها نسبتاً پایین است. نوشیدنی ها، مواد شوینده، مکمل های غذایی و...
-
چگونه یک برند شخصی معتبر بسازیم
سهشنبه 12 اردیبهشت 1396 17:53
1 ترجمه از: آتنا مقدم هدف- هدف از این مقاله، ارائهی یک مدل ارگانیک، کلنگر و معتبر برندسازی فردی است که با رویاهای شما، هدف شما از زندگی، ارزشها، علایق، نقاط قوت، ویژگیهای منحصربهفرد، نبوغ، تخصص، ویژگیهای شخصیتی و کارهایی که از انجامشان لذت میبرید، همخوانی داشته باشد. این به شما کمک میکند یک برند فردی ریشهدار...
-
برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟
شنبه 7 اسفند 1395 11:04
برندسازی یا برندینگ ( Branding )، بحث داغی که در همهی جلسههای کاری و کافی شاپها و پارکینگهای شرکتهای مختلف و هر جای دیگر…، توسط مدیران هر مجموعهای تا دلتان بخواهید شنیده میشود که خیلی مهم است و باید به آن توجه کنیم و بودجه خرج کنیم و… در کشور ما هم صحبت از برندسازی و بر ندینگ و مشاوره آن کم نیست. به قول یکی از...
-
تصویر برند چیست؟
دوشنبه 25 بهمن 1395 16:28
تا کنون از خود پرسیده اید دلیل علاقه گسترده مشتریان به ویژه نسل جوان به برندها و محصولات شرکت هایی مثل اپل، نایک و غیره چیست؟ آیا این محصولات از بهترین مواد اولیه و بهترین فرآیندها ساخته شده اند یا خریداران با خرید این محصولات به دنبال دریافت یک ارزش دیگر هستند؟ چه چیزی آنها را به خرید از این برند ترغیب می کند؟ برداشت...
-
برند چیست؟ تعریف برند و برندسازی و واژه های مرتبط با مدیریت برند
چهارشنبه 20 بهمن 1395 12:04
آیا باید نخستین درس برند و برندسازی، با تعریف برند و واژه نامه با توضیح کلمات مرتبط با مدیریت برند آغاز شود؟ معمولاً رسم بر این است که #واژه نامه ، آخرین بخش یک کتاب درسی است. در کلاسهای درس هم، واژهها معمولاً به تدریج و در طول کلاس تعریف میشوند. دلیل اصلی شروع درس برند و برندسازی با تعریف برند و سایر واژههای...
-
کمپین تبلیغاتی به بیانی ساده! قسمت دوم و پایانی
سهشنبه 19 بهمن 1395 18:06
در نوشته قبلی درباره گام های موثر در طراحی کمپین تبلیغاتی مواردی از قبیل مطالعه اسناد بالادستی مشتری، تعیین اهداف تبلیغاتی، بررسی چرخه عمر محصول و بازارهدف مواردی را اشاره کردم. در این قسمت نیز علاوه بر شمردن توصیه های دیگر در زمینه طراحی و تدوین کمپین تبلیغاتی، یک کمپین اثربخش را با همم مروررر خواهیم کرد. ارسال پیام...
-
کمپین تبلیغاتی با بیانی ساده! قسمت اول
سهشنبه 19 بهمن 1395 10:39
با آنکه بیشتر تبلیغاتچی ها و آژانس های معتبر تبلیغاتی با اصول نوشتن یک کمپین تبلیغاتی آشنا هستند و از آن برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند، اما شاید برای برخی افراد تازه کار در این حرفه و یا مشتریان صنعت تبلیغات آشنایی با اصول کمپین نویسی خالی از لطف نباشد.در این نوشته با هم مروری خواهیم داشت به اصول نگارش...
-
۱۴ روش موثر برای بهبود قدرت بیان
دوشنبه 18 بهمن 1395 10:00
آمارها به این واقعیت اشاره دارند که تقریبا ۸۵ درصد از موفقیت ما در زندگی، مستقیما به مهارتهای ارتباطیمان بهویژه قدرت بیان مربوط میشوند. یعنی فرقی نمیکند چقدر بلندپرواز، چقدر اهل پشتکار یا چقدر تحصیلکرده باشید؛ اگر مهارتهای ارتباطی صحیح و قدرت بیان کافی را در خودتان ایجاد و تقویت نکنید، احتمال موفقیتتان پایین...
-
موسیقی تاثیرگذارترین ابزار شما در بازاریابی
شنبه 16 بهمن 1395 10:45
موسیقی : جزئی جادویی که تبلیغات تلویزیونی شما را اثربخش تر می کند. آیا شما آخرین قسمت از سریال مد من بویژه بخش پایانی آن را تماشا کرده اید؟ به محض شنیدن اولین نت های موسیقی من تبلیغات تلویزیونی با نام ” هیل تاپ”” (Hilltop) را به یاد آوردم. آخرین باری که من این موسیقی را شنیدم به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می گردد. این ذات...
-
انواع بازاریابی
چهارشنبه 13 بهمن 1395 10:56
در این متن به معرفی برخی از محبوبترین انواع بازاریابی میپردازیم: بازاریابی سببی Affinity Marketing این بازاریابی با عنوان بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده میشود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل میگردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود....
-
بازاریابی Marketing ( مارکتینگ ) چیست ؟
چهارشنبه 13 بهمن 1395 09:43
مفهوم بازاریابی یا تعریف بازاریابی عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده میشود. عملیات بازاریابی موجب آگهی مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و خدمات میشود. در مسیر بازاریابی برای جذب و جلب نظر مشتری به یک محصول یا خدمت در بازار هدف، شرکتها از روشهای خلاقانه و یا پیشتر بکار...